lördag, september 16, 2006

Att rösta rätt imorgon

Att ha en representativ demokrati är ett problem. Men ger andra människor makt att bestämma över ditt liv. Problemet är att de ibland beslutar saker som jag inte tycker om, eller till och med ogillar stark. Men eftersom de har fått makten att besluta över mitt liv så kan jag inte göra så mycket. Detta borde vara skäl nog att rösta liberalt i valet imorgon. En liberal tror att du själv vet hur du vill organisera ditt liv. Vad du vill göra på fritiden, var dina barn trivs bäst i skolan och vilken sorts bil du vill köra. Eller gör du inte det?

Det är kul att se att Centerpartiet har lyft fram det liberala perspektivet mer på sistone. Partiets ursprung är ju i bönderna som ville bli mer självägande i början på seklet, så det är en återgång till grunden.

Det är också kul att se att så många tongivande uttalade liberaler vågar ge Centerpartiet stöd och mandat att försöka förändra Sverige. Ett litet urval:

Fredrik Federley, ordförande i Centerpartiets Ungdomsförbund får röster av, bland annat, Dick Erixon, Johan Norberg, Hans Egnell på Moderskeppet och Henrik Alexandersson- ordförande i Frihetsfronten.

Annie Johansson, Vice ordförande i CUF får röster av, bland annat, Daniel från Subjektiv och Dennis från Sänd mina rötter regn.

Det börjar bli en kul samling folk. Hoppas Annie och Fredrik kommer in i riksdagen, och börjar ge dig och mig lite mer makt att bestämma över vår egen vardag.

Inga kommentarer: