tisdag, augusti 21, 2007

Uppdaterad länklista - Text.Nu

Helgens Sommarseminarium bjöd inte bara på politiska diskussiner. Även lite marknadsföringssnack klämdes in. Jack Hansen, känd i marknadsföringskretsar var också på plats på Barnens Ö. Han har bland annat skrivit boken som Konsten att skriva så dina kunder vill köpa. Jag har den i min bokhylla och arbetar du med att skriva, så borde den stå i din också!

Jack är närmast en naturbegåvning inom marknadsföring och till det lägger han stora mängder arbete. Läs på Bisonblog hur han blev bannad från Metro-bloggen för att ha genererat för mycket trafik på kort tid. Antingen är var det något konstigt eller så vet Jack helt enkelt hur man genererar trafik. Jag satsar mina sparpengar på det senare. (^o^)

Jack har också lagt upp mig i sin blogroll och passat på att analyser namnet på min blogg lite närmare: Kanske är copywriting världens äldsta yrke?

Ta också en titt på hans "sidoblogg" där han i en strid ström lägger upp mängder med småroliga och intressanta YouTube-klipp. Jackat från världen.

I övrigt plockade jag bort Nicklas blogg, då han har blivit lite för upptagen med sitt nya jobb för att blogga regelbundet.

Inga kommentarer: