lördag, augusti 11, 2007

Utan självdistans i Örebro

SSU visar att de har skrämmande dåligt med självdistans genom att sparka ut en stand-upkomiker från sin egen fest. Det var Peter Walbeck som vart kickad efter halva sin föreställning där han, bland annat drev med kvinnor, feminister och invandrare.

Debatten efteråt har blivit hätsk, dock inte lika illa som SSU:s ordförandeval, men Peter Walbäck tycker det är synd att SSU har så dåligt med självdistans att de inte kan skratta åt sig själva, som han själv skriver på Politikerbloggen:

Att man inte har högre i tak i ett ungdomsförbund som SSU förvånar mig. Den sida som visades upp igår var verkligen skrämmande. Så många unga, redan så blockerade. Så rädda och utan förmåga att läsa undertext. Som vakthundar i jakt på fel ord i feminismens tjänst utan humor. Lättsårade, självutnämnda offer som valt att inte lyssna.

Han deltog även i den debatt i Studio Ett (länken funkar endast i 30 dagar) i radions P1. Där


Ps. Visst är det lite intressant att den förlorande kandidaten till SSU:s ordförandepost inte ens kom med i styrelsen? Själv tror jag att det beror på att det är ganska taskiga relationer de två kandidaterna emellan. I CUF däremot tog vinnaren av omröstningen förloraren om vice-ordförande. Allt annat vore slöseri med en väldigt kompetent kandidat!

2 kommentarer:

Callisto sa...

Tror jag har missat något. Kanske för att jag varken varit med i SSU eller är någon S-sympatisatör. Borde jag också vara upprörd över PW:s skämt? Jag är ju trots allt kvinna, icke-svensk, och icke-hetero? Är det inte svagt nog för att bli pissed? Men jag blir inte det. Jag hade aldrig blivit någon bra sosse. Tack och lov.

Markus "LAKE" Berglund sa...

Ja, tack och lov Callisto. Eller så har du bara lite självdistans.

Jag har ju som medelålders centerpartist varit på en del banketter i både CUF:s, CHF:s (nuvarande Centerstudenterna) och Centerpartiets räkning och den roligaste underhållningen var en gång i Västerås när det spelade en gammal Hasse & Tage-sketch om "Extremcentern".

Mycket roligt, trots att Lennart Daléus var på besök och just hade pratat mo hur viktigt det var att bilda en allians i "mittens rike" ihop med (fp).