söndag, juli 13, 2008

Förtydligande - jag vill avskaffa FRA-lagen

Antagligen har jag varit lite otydlig de senaste dagarna, då det är alldeles för lätt att missförstå vad jag försöker få sagt.

Tydligen går det, bland annat i det pressmeddelande som jag har varit med och skickat ut till media tillsammans med CenterUppropet.se, CUF, Stureplanscentern och Stockholmscentern, att misstolka våra intentioner. Så därför kommer här ett förtydligande, citerad från vårt pressmeddelande:

"Vår utgångspunkt är att FRA-lagen i första hand bör rivas upp."

Jag hoppas att Centerpartiets partisekreterare, Anders Flanking, har missuppfattat oss, eller blivit misstolkad i Expressen där det står om hans kommentar till vårt samarbete:
"Han berättar också om att han inte uppfattat det som att den FRA-kritiska gruppen vill riva upp beslutet..."
Jag hoppas att det är som Erik Hultin säger och att det är en enda stor tidnings-anka från Expressen.

Skrivet om FRA i övrigt:

* FRA-debatten i Almedalen har spelats in av Göran Pettersson. Hans sändning har mycket bättre ljudkvalitet än den "Bambusade" film som finns och även om han inte lagt ut hela seminariet så är det intressant att lyssna på. Notera dock vilket klipp ni lyssnar på, spelaren var lite buggad i Firefox.

* Läs och Martin Olsvennes bidrag till seminariet och de svar han fick på sin fråga.

* Opassande har en också rapport från seminariet.

* Den officiella linjen - FORES-framgångar under Almedalsveckan

Synd att man inte kunde varit där...

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag kan lugna dig, Markus. Tidningsanka är vad det närmast handlade om. :-)