torsdag, juli 31, 2008

Pressa på om FRA

En sista snabb "länkdump", innan jag försvinner på 3½ veckas semester till bland annat USA och Frihetsfrontens sommarseminarium. Jag hoppats att ni andra har pressat på så bra om FRA att vi har fått löften om att den ska avskaffas tills dess att jag kommer tillbaka. Lycka till allihop!

FRA-Humor
(Klicka för större bild)
En bild från senaste numret av serietidningen Pondus - Niklas Erikssons Carpe Diem. Lysande enrutes-humor och ofta väldigt aktuell.

Läs fler av Niklas serier på hans hemsida:
www.niklaseriksson.se

Läs andra roliga seriestrippar av olika tecknare hos Anonymityisnotacrime.

Erik Starck på Framtidstanken skriver om Batman och FRA.

Läs också senaste Badlands Hyena - FRA ska inte avlyssna BB

FRA - seriösare vinklingar
Marcus Fridholm: Varför FRAs kabelspaning är värre än Echelon, Google och Hotmail tillsammans. Jag har jagat välformulerade argument just som svar på den frågan och får dem serverade väldigt smidigt. Tack Marcus!

Professor Torbjörn Tännsjö publicerar ett tal på Flamman. Väldigt välskrivet om hur FRA påverkar oss på sikt: En ny skön värld?

Debatt på Aftonbladet 1 - ”Vår frihet är hotad”. Skriven av 22 HBT-personer, bland annat av Gustav Andersson, landstingsråd (c) i Stockholm och Oscar Swartz , medborgarjournalist.

Läs också Rick Falkvinges två gästbloggsinlägg. Enormt långa, men där kan du hitta svar på allt som FRA-förespråkarna försöker lura i oss.

* Gästinlägg om Tolgfors/FRA, del 1 av 2
* Gästinlägg om Tolgfors/FRA, del 2 av 2

Icke FRA:
Tanja Suhinina skriver bra om ansvar och skuldbeläggning, framför allt av unga kvinnor.
det är alltid fel att ________, fast inte när______

Herr Klokbok skrev också ett väldigt bra inlägg i syfte att lugna ner de upprörda vågorna på blogg-havet kring Blondinbella:
Blogge-drevet: en utsträckt fredspipa

Debatt på Aftonbladet 2: Bloggosfären som fjärde statsmakt, skrivet av Brit Stakston & Niclas Strandh. Hur ser medielandskapet ut om två-tre år?

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Ps. Jag har änltigen tagit mig för att placerat min blogg i
Uppsala
på bloggkartan.se

2 kommentarer:

Tanja Suhinina sa...

Tack!

Jag gillar skämtteckningen. På riktigt.

anna wintour sa...

Jag har också skivit om FRA lagen och jag tycker den är skrämmande.

www.veckomagasinet.se