måndag, september 29, 2008

1½ ton valfläsk?

Ekot hade idag en nyhet om hur våra riksdagsledamöter mår. Det visar sig att de flesta går upp i vikt, i snitt ett kilo per år:

Allt tyngre politiker i riksdagen

Även Pj på Svd och Poltikerbloggen har kommenterat nyheten.

Någon sa att det blir en viktökning på cirka 1½ ton på en mandatperiod (349x1x4=1396). Jag kan ju bara påminna våra styrande politiker om att valfläsk är något man som politiker ska dela ut, inte skaffar sig själv!

Ja, jag vet, ett exempel på riktigt dålig Göteborgshumor.

Men det som seriöst oroar mig deras stress-läge och sömnvanor. Snittet för ledamöternas arbetstid är 66 timmar i veckan och 20 procent kände sig slitna och trötta, under en vanlig arbetsvecka.

Och det är personer som dessa som ska besluta om vår framtid. Jag bävar...

1 kommentar:

Anonym sa...

Och det är personer som dessa som ska besluta om vår framtid. Jag bävar...

Fint av dig att du oroar dig. Men du, gör inte det. Det har ju gått bra hittills.