onsdag, februari 11, 2009

Sagt av nämndeman i aktuell rättegång:
" - Nej då, jag är inte jävig, jag brukar inte stjäla bilar. Att det råkar vara min bror som är åtalad nu är väl sak samma?"
Eller var det såhär han sa?
"– Det föreligger väl risk att man åberopar jäv när målet drar i gång, men jag känner mig absolut inte jävig själv. Jag skriver och komponerar förvisso musik, inom konstmusikfacket, men jag håller inte alls på med någon sådan här nedladdning, säger Westman."
Lämplig tjänsteman?

Läs mer om den nyligen sparkade nämndemannen här:
Nyheter 24 (som har väldigt bra bevakning av ämnet!), SvD:s ledarblogg, Mårtensson, Erlandsson, Sydsvenskan, Expressen samt Aftonbladet.

Bakgrund till rättegången finns här:
Rapport, Christian Engström (PP)

Rapportering från själva The Pirate Bay-rättegången här:
Piratpartiets Live-feed, Spectrial (engelska), Oscar Swartz. Fler länkar hos IDG.

Inga kommentarer: