onsdag, september 16, 2009

Jag ger goda råd till Alliansen i Aftonbladet

Idag fick jag se en härlig syn på Aftonbladet.se: Artikeln heter: ”Alliansen, så vinner ni oss!” och den handlar om att ge goda råd till Alliansen inför riksdagsvalet, som bara är ett år bort. Råd som alliansen verkligen behöver!

Mina tips:

"Markus Berglund har varit med i Centerpartiet i halva sitt liv. Han är det fortfarande men i EU-valet gick Markus röst till Piratpartiet. Så kan det bli också i nästa års riksdagsval. Han menar att alliansen har svikit i integritetsfrågan. FRA-lagen som röstades igenom förra året är ett exempel."

Och det är ju knappast något nytt.

"– Jag tänker rösta på Piratpartiet så länge som Centern inte följer sitt öppenhetsmanifest från 2006."

Detta citat får mig att låta som en gammal gubbe. "Det var bättre förr", typ. Det jag egentligen menar är man måste hålla sina löften, både i ord och handling. Det räcker inte att skriva enormt fina manifest före valet, om man sedan gör precis tvärt om! 

Och om Centerpartiet vill lämna banan helt öppen för Piratpartiet så är det fritt fram att tjafsa på om ICA:s kundkort och andra grejor. Trovärdigheten för Centerpartiet gränsar till NOLL, så länge man accepterar att ge staten utrustning att avlyssna hela Svenska folket. Det gör makthavare Kina och Iran, inte i Sverige.

Andra som skrivit:

Oscar Fredriksson: FRA 2.0 i försvarsutskottet 

Scaber Nestor: 2 riktigt bra råd till den Moderata alliansregeringen 

JJ.n: Äntligen några politiker som säger något vettigt! 

Fotografen Magnus Karlsson har gjort ett mycket bra jobb. Det var länge sedan jag såg så snygg ut på bild. Ps. Innebär detta att jag kan kalla mig "Svenska regeringens rådgivare" nu också? ;-)

Det är mycket nu 

Det har varit mycket media nu på sistone - Norrtelje Tidning tog in en replik på en debattartikel och för bara några dagar sedan var jag med i Ring P1.

Kul, men lite stressande att hinna med allt.

7 kommentarer:

Gun Svensson sa...

Gillar att du vågar vara så kaxig.

Shaun sa...

Jag gillar. Kaxig kanske, men bra att hålla på vissa värderingar. I vissa frågor kan man nog inte svika sig själv och det man tror på.
Fast så verkar ju inte politiker överlag funka... Hoppas de sover gott och inte gråter i för många talarstolar.

Jerker Montelius sa...

Det här är den attetyden som behövs om vi skall få någon stopp på vansinnigheterna.

Markus "LAKE" Berglund sa...

Tack alla.

Jag försöker vara jäkligt tydlig. Uppfattas det som "kaxigt" och att jag har attityd, så må det vara. Det tar jag med glädje. :-)

Gun Svensson sa...

Det var inte så litet beundran i min kommentar - jag gillar att du vågar vara så kaxig. Sedan är jag naturligtvis nyfiken på om Centerpartiet klarar av så kaxiga medlemmar, men det är deras eldprov.

Max Colliander sa...

Tycker inte det va nå kaxighet, mer klarhet och rakt på sak. Sånt behövs mer av i politiken. Tycker det är riktigt intressant att du som centerpartist röstat, (och kanske kommer rösta?) pirat. Och kul att du nämnde mig i din blogg. Ska sova nu men ha de bra, får la läsa mer sen. Ang. min insändare är nog UNT bara sega, den finns på min åsiktsblogg med, http://anonwret.blogg.se/2010/july/fildelarna-har-slutat-branna-cd.html

Markus "LAKE" Berglund sa...

Bra , då vet jag att du sett insändaren i UNT i alla fall Max. :-)