lördag, mars 20, 2010

Maria Andersson sjunger Utopia

Uppdaterad 2016-06-05: Nu har jag publicerat hela albumet (fyra låtar)på YouTube för den som vill lyssna!

Maria Andersson - Utopia, hela albumet


Jag hittade just ett Youtube-klipp som jag måste dela med mig av. Det är en av mina favoritartister - Maria Andersson. Jag hörde henne första (och enda) gången på invigningen av Centerstämman i hennes hemstad Västervik, 2001. Lyssna när hon sjunger Utopia:



Låten är , så vitt jag vet, endast utgiven på en hemma-demo med just namnet Utopia. Utöver titellåten är det tre låtar till med på skivan, så totalt fyra:
  1. Utopia
  2. På andra sidan
  3. Gränsö Udde
  4. Inte ens Gud Fader vet.
 Eventuellt kommer jag göra Snortsson sällskap snart i det "olagliga filuppladdningsträsket" och lägga ut de övriga låtarna på internet också. Det vore en kultur-förlust om de bara föll i glömska.

Nu för tiden är Maria Andersson en relativt etablerad artist, men hon sjunger huvudsakligen på engelska, tyvärr. Bland annat är hon "husband" åt Cirque du Soleil.

Lyssna på några av hennes senare alster - Maria Anderssons Mayspace-profil

Hon ska dock inte blandas ihop med Maria Andersson från Sahara Hotnights...

Inga kommentarer: