lördag, september 18, 2010

Fler integritetsvänner och liberaler i Centerpartiet - Johan Folin

Häromdagen skrev jag om integritetsvänner i Centerpartiet, bland annat om Mattias Johansson. Han gjorde ett utspel tillsammans med Maria Weimer och lite lokala Piratpartister om att de skrev på väljarkontraktet - Nej till Datalagringen.

Magnus Persson skrev på inlägget om - Integritetsvärnande centerpartister i riksdagsvalet
Han listar där Centerpartister som har en stor förståelse för integritetsfrågorna, om man vill kryssa för en sådan.

Nu outar sig en annan Centerpartist: Johan Folin - Mina röster går till…

Johan är väldigt tydlig med sina åsikter:
"Nu ser opinionsläget ut som att alliansen kommer vinna med bra marginal. Vi får se. Om läget vore jämnare mellan blocken hade jag fått höra (det kanske kommer ändå) att jag är en av dem som hjälper de rödgröna att ta makten. Till de svarar jag: nej, det är regeringen som hjälper de rödgröna att ta makten i så fall. Det är inte mitt fel om alliansregeringen åker ut. De har själva bäddat för det."
Om själva valet av parti skriver han:
Det har länge lutat åt en röst på Piratpartiet. Jag önskar att Piratpartiet inte hade behövts i svensk politik, men det gör det definitivt, eftersom inget annat parti är trovärdigt i integritets- och kulturfrågor.
Andra Centerpartister som tar integritetsfrågorna på allvar:

Muharrem Demirok, Linköping, skriver om deras - Regionala integritetsmanifest

Mårtensson - Hoten mot det fria internet

Erik Hultin - Centerpartistiska integritetsvänner

Andra lästips
Jag avslutar detta inlägg med lite lästips, för den som fortfarande har funderingar kring hur du ska rösta:
 
Henrik Brändén - Piratflottan växer

Skivad Lime - 8 anledningar att rösta pirat

Henrik Alexandersson - Därför skall DU rösta på Piratpartiet!

Henrik Alexandersson, igen - Nu är det din tur att rösta om framtiden...

Opassande - Därför röstar jag på Piratpartiet 

Och missa för allt i världen inte en av årets bästa blogginlägg:
Rick Falkvinge - När blev vi dom som vi inte var?

3 kommentarer:

Henry Rouhivuori (PP) sa...

Det är helt rätt att rösta efter sin egen uppfattning. Piratpartiet får ut valsedlarna och väljarna strömmar till.

Det blir extra kul att valjobba när man har stöd.

Merve sa...

Haha tack men nej ; D för korta ;>

Markus "LAKE" Berglund sa...

Spelar ingen roll för mig Merve, ni har ändå utseendet med er! :-)