fredag, januari 21, 2011

Vem är värd att belöna?

Jag hittade en kul bild om Wikileaks häromdagen och måste bara länka upp den. Det har skrivits mycket om yttrandefrihet, nätfrihet och censur i veckan, jag hoppas kunna skriva lite mer och samla mina tankar och lite länkar i helgen...

Här är bilden, som såklart behandlar om Times utnämnande av "Person of the Year" som i år gick till Facebooks grundare Mark Zuckerberg (i botten på bilden). Den övre personen på bilden är Wikileaks talesperson Julian Assange.



Visst är det lite konstigt hur det kan bli...  :-D

3 kommentarer:

Olof Bjarnason sa...

Underbart :)

Markus "LAKE" Berglund sa...

Ja, jag tyckte den var ganska enkel och tydlig. :-)

Etu sa...

http://developers.slashdot.org/comments.pl?sid=1911620&cid=34561074

Jag är ju av åsikten att Slashdot hade bästa kommentaren angående detta :)

"What's the point in even asking for nominations if you choose some random lowlife anyway?"