lördag, mars 09, 2013

Robin Stjernberg - You, eller "Ylet från vildmarken"

Vissa gillar inte Robin Stjernbergs låt "You", vinnaren i årets melodifestival. Gillar den inte alls.

Personligen kan jag erkänna att det inte är någon favorit för mig heller. Jag hade mycket hellre hört mer av Ralf eller Yohio, men eftersom jag inte lyssnat så noga så kanske jag inte ska ha så mycket synpunkter. Men jag kan inte låta bli.

För när jag hör Robin Stjernbergs låt "You" kommer jag istället bara att tänka på denna klassikern från Mars Attacks:



Här är originalet, Robin Stjernberg - You:


(Robins låt finns såklart också på SVT, men är inte inbäddningsbart därifrån)

Och är är en annan variant från en person som haft liknande tankar som jag...



Robin Stjernberg - You (goat edition) 

Tycker du om låten ungefär lika mycket som jag gör det?

Robins hemsida
Robins Facebook

Inga kommentarer: